اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در عربستان

خرید بک لینک
از زمان تاسیس شورای و همکاری و خلیج و فارس و ؛ در ماه دسامبر هر سال ؛ سران و شش کشور عضو در پایتخت های یکی از کشور ها ی عضو ؛ اجلاس و یک روزه ای بر گزار می کنند و در اطراف مسائل داخلی و منطقه و بین المللی مذاکره می کنند و قطعنامه ای حاوی چند بند صادر می کنند و اجلاس امسال در عربستان و بر گزار شد و و سران پنج کشور حضور داشتند و فقط رئیس حکومت قطر حاضر نشد و یکی از مقامات ارشد در سیاست خارجیش را به اجلاس فرستاد .بر خلاف اجلاس سال گذشته در کویت که امیر قطر حضور داشت و جای سران عربستان و امارات و بحرین خالی بود .شرکت کردن بعضی ها و شرکت نکردن بعضی دیگر در سطح سران ناشی از اختلافی است که بین قطر که حکومتش گرایشات اخوان المسلمینی دارد از یک سو عربستان و امارات وبحرین از دیگر سو

در اجلاس امسال در عربستان ؛ ملک " سلمان "پادشان عربستان از کشورهای عضو خواست در مقابل ایران جبهه مشترک تشکیل بدهند و این در حالی است که در داخل خودشان با اختلاف روبرو

هستند و تا زمانی که به اختلافات داخلیشان که بخشی از این اختلاف ناشی از برتری طلبی ریاض و عدم تمکین دوحه با این برتری طلبی است پایان ندهند هر گز جبهه واحد در مقابل ایران تحقق پیدا نخواهد کرد .

جای تعجب است ؛ چرا واشنگتن به اختلافات داخلی کشورهای عضو شورای مزبور پایان نمی دهد و در قامت یک میانجی که روی هر شش کشور نفوذ دارد وارد نمی شود و بینشان دوستی و آشتی بر قرار نمی کند ؟

برای پاسخ دو فرضیه حاکم است : یا نمی تواند که نشانگر ضعف آمریکا است و یا نمی خواهد ؛ باید تحلیل بشود چرا آمریکا نمی خواهد ؛ آن هم در شرایطی که موضعی سخت در مقابل تهران اتخاذ کرده

به هر حال ؛ شورای همکاری خلیج فارس با وضعیت موجود در حل مسائل داخلی و فی ما بین درمانده است تا بخواهد به مسائل منطقه خلیج فارس و ....بپردازد.

Shahabi Online ...

ما را در سایت Shahabi Online دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 53 تاريخ: پنجشنبه 6 دی 1397 ساعت: 0:09

صفحه بندی